Οι αρχαίοι Έλληνες συνήθιζαν να συναντιούνται σ' ένα μέρος της πόλης που ονομαζόταν Αγορά (=τόπος συνάθροισης), για να καλύψουν τις επικοινωνιακές και κοινωνικές τους ανάγκες. Αν και στην Αγορά έκαναν αγοραπωλησίες, εξού και η σύγχρονη σημασία της λέξης, αυτή ήταν κυρίως το μέρος όπου συζητούσαν, έκαναν καινούργιες γνωριμίες, μελετούσαν, μηχανεύονταν, δημιουργούσαν. (από την Βικιπαιδεία)

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΥΨΕΛΗ

Οι ’Ελληνες…δέχονται όλους τους αδικημένους ξένους και όλους τους εξορισμένους από την πατρίδα των δι’ αιτίαν της Ελευθερίας». Ρήσεις του Ρήγα Βελεστινλή

Αυτός που αγωνίζεται μπορεί να χάσει, όμως αυτός που δεν αγωνίζεται ήδη έχει χάσει.

Bertolt Brecht, 1898-1956, Γερμανός συγγραφέας

~

"Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"

εν αθήναις

εν αθήναις
.....................Σελίδα με έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση, με ειδήσεις από την Ελλάδα, την Ευρώπη και τον κόσμο ........

Ευχές για καλή χρονιά το 2017

Ευχές για καλή χρονιά το 2017
...για όμορφα ταξίδια στη ζωή μας !!

Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου 2010

Αφίσες του Ισπανικού Εμφυλίου Πολέμου (1936-1939)


ΕΚΘΕΣΗ

Ινστιτούτου Θερβάντες της Αθήνας
Αρχείο του Ιδρύματος Πάμπλο Ιγκλέσιας


Τίποτε δεν έχει επηρεάσει τη σύγχρονη ιστορία του ισπανικού έθνους όσο ο εμφύλιος πόλεμος μεταξύ των δημοκρατικών και των δυνάμεων του Φράνκο. Το Ινστιτούτο Θερβάντες καλεί το ελληνικό κοινό να εισέλθει σε μια άλλη διάσταση αυτού του αιματοβαμένου πολέμου: την τέχνη της προπαγάνδας.

Οι αφίσες της δημοκρατικής πλευράς αποτελούν μια π
ραγματικά πρωτοποριακή τέχνη. Για πολλούς πρόκειται για μια εξαιρετική περίπτωση ανάμιξης της πολιτικής με την καλλιτεχνική πρωτοπορία. Η ιστορία μας δείχνει ότι, γενικώς, η πολιτική εξουσία στηρίζεται πάνω σε μια εδραιωμένη, παραδοσιακή τέχνη και ότι τα πρωτοποριακά κινήματα ανοίγουν δρόμο με κατεύθυνση αντίθετη απ’ αυτήν της εξουσίας. Στον Ισπανικό Εμφύλιο Πόλεμο, η εξουσία, αναθέτοντας τόσο ανεπιφύλακτα την προπαγάνδα στους καλύτερους καλλιτέχνες αφισών της εποχής, έθεσε εαυτόν στα χέρια ενός κινήματος καινοτόμου πρωτοπορίας.

Η εξήγηση αυτής της ιστορικής «εξαίρεσης» μπορεί να έγκειται στο γεγονός ότι η υπεράσπιση της νομιμότητας της συνταγματικής εξουσίας συνδεόταν με την μάχη για να συγκρατηθεί το φασιστικό κίνημα που διαφαινόταν πια στην Ευρώπη. Έτσι, οι δημιουργοί μπόρεσαν να δουλέψουν εντελώς ελεύθεροι στην υπηρεσία της δημοκρατικής πλευράς και να δημιουργήσουν ένα υπέροχο καλλιτεχνικό έργο, από ο οποίο παρουσιάζουμε μια μελετημένη και ισορροπημένη επιλογή.

Η έκθεση αποτελείται από: 96 αφίσες της περιόδου 1936-1939

Εγκαίνια: 23.09.2010, 19.30

Σε συνεργασία με το Ίδρυμα Πάμπλο Ιγκλέσιας.
Αίθουσα Εκθέσεων του Ινστιτούτου Θερβάντες της Αθήνας,
Μητροπόλεως 23, Σύνταγμα, Αθήνα.
Είσοδος ελεύθερη.

Ωράριο λειτουργίας:
Δευτέρα-Παρασκευή: 10.00-13.30 και 16.00-20.00. Σάββατο: 10.00-13.30.
Κλειστά: Κυριακές και 12.10.2010.

ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ: ΚΚΕ για φορτηγατζήδες

ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ: ΚΚΕ για φορτηγατζήδες