Οι αρχαίοι Έλληνες συνήθιζαν να συναντιούνται σ' ένα μέρος της πόλης που ονομαζόταν Αγορά (=τόπος συνάθροισης), για να καλύψουν τις επικοινωνιακές και κοινωνικές τους ανάγκες. Αν και στην Αγορά έκαναν αγοραπωλησίες, εξού και η σύγχρονη σημασία της λέξης, αυτή ήταν κυρίως το μέρος όπου συζητούσαν, έκαναν καινούργιες γνωριμίες, μελετούσαν, μηχανεύονταν, δημιουργούσαν. (από την Βικιπαιδεία)

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΥΨΕΛΗ

Οι ’Ελληνες…δέχονται όλους τους αδικημένους ξένους και όλους τους εξορισμένους από την πατρίδα των δι’ αιτίαν της Ελευθερίας». Ρήσεις του Ρήγα Βελεστινλή

Αυτός που αγωνίζεται μπορεί να χάσει, όμως αυτός που δεν αγωνίζεται ήδη έχει χάσει.

Bertolt Brecht, 1898-1956, Γερμανός συγγραφέας

~

 my-tips-collection
"Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"

εν αθήναις

εν αθήναις
.....................Σελίδα με έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση, με ειδήσεις από την Ελλάδα, την Ευρώπη και τον κόσμο ......................

Ευχές για καλή χρονιά το 2017

Ευχές για καλή χρονιά το 2017
...για όμορφα ταξίδια το 2017

Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2011

"Έσβησε" ο Ιάκωβος Καμπανέλλης

Την τελευταία του πνοή άφησε την Τρίτη το μεσημέρι ο Ιάκωβος Καμπανέλλης, που νοσηλευόταν για.. μεγάλο χρονικό διάστημα στο νοσοκομείο «Μητέρα» με νεφρική ανεπάρκεια. Ήταν 89 ετών.

Άφησε πίσω του ένα πλούσιο θεατρικό έργο, που θεμελίωσε το σύγχρονο ελληνικό θέατρο, δικαιώνοντας τον τίτλο του «πατριάρχη του ελληνικού θεάτρου», που του είχαν απονείμει.

Όπως αναφέρεται στο ιατρικό ανακοινωθέν, «ο Ιάκωβος Καμπανέλης απεβίωσε σήμερα Τρίτη 29 Μαρτίου 2011 και ώρα 13.50, στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Γενικού Νοσοκομείου ΜΗΤΕΡΑ του Ομίλου ΥΓΕΙΑ μετά από δίμηνη νοσηλεία».

Ο Ιάκωβος Καμπανέλλης γεννήθηκε στη Νάξο το 1922. Η οικογένειά του μετακόμισε το 1934 στην Αθήνα.

Το 1942 συνελήφθη από τους Γερμανούς και μεταφέρθηκε στο Στρατόπεδο Συγκέντρωσης Μαουτχάουζεν, όπου παρέμεινε κρατούμενος μέχρι και το 1945 κατορθώνοντας ωστόσο να είναι από τους ελάχιστους που επέζησαν.

Επηρεασμένος από το Θέατρο Τέχνης του Κουν γράφει το πρώτο του θεατρικό έργο «Ο Χορός πάνω στα στάχυα». Ακολουθούν «Η Αυλή των θαυμάτων», «Παραμύθι χωρίς όνομα», «Γειτονία των Αγγέλων», «Οδυσσέα γύρισε σπίτι», «Το μεγάλο μας τσίρκο» κ.α ενώ έγραψε και σενάρια για τον κινηματογράφο μεταξύ των οποίων για τις ταινίες Στέλλα, Ο δρακός, Η αρπαγή της Περσεφόνης κ.α


http://www.epikaira.gr/epikairo.php?id=15837&category_id=99